woraxor
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Windows 10 1607: Virenschutz überprüfen

Hallo Zusammen,

nach dem Update auf das 1607 Build, bekommen wir folgende Nachricht vom Betriebssystem...
Wir haben Trend Micro im Einsatz...es ist leider auch kein Patch verfügbar (bzw, ich habe keinen mehr gefunden)

Der Scanner usw ist auch alles schön aktiv...

hat jemand eine Idee, wie ich die Nachricht wegbekomme ?

VG

Hanuta
fehler_win10_scanner

Content-Key: 312755

Url: https://administrator.de/contentid/312755

Printed on: April 26, 2024 at 20:04 o'clock

Mitglied: 129813
129813 Aug 16, 2016 at 13:07:32 (UTC)
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Hi,
then your scanner did not register properly in the wmi repository:
https://community.spiceworks.com/how_to/2031-check-the-wmi-repository-fo ...

Regards
Member: Woraxor
Woraxor Aug 16, 2016 at 13:17:08 (UTC)
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Hi,

the link doesnt work

reup pls

VG

Hanut
Member: tomolpi
tomolpi Aug 16, 2016 at 13:41:41 (UTC)
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Zitat von @Woraxor:

Hi,

the link doesnt work

reup pls

VG

Hanut

Ich kann ihn aufrufen face-smile
Member: Woraxor
Woraxor Aug 16, 2016 at 13:52:34 (UTC)
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Ja, hat jetzt geklappt...aber leider nicht funktioniert face-confused

VG
Hanuta
Mitglied: 129813
129813 Aug 16, 2016 at 17:41:37 (UTC)
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Zitat von @Woraxor:

Ja, hat jetzt geklappt...aber leider nicht funktioniert face-confused
I didn't say to repeat these steps, it only shows you what's the reason when an antivirus engine is not recognized by the OS. If the necessary entries are missing in the repository the OS doesn't know anything about the state of your antivirus engine.

Regards
Member: Woraxor
Woraxor Aug 17, 2016 at 08:24:22 (UTC)
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Okay....es steht nichts in der Quelle....wie kann man das Antivier jetzt in das Repository des OS hinzufügen ?

VG
Member: Woraxor
Woraxor Aug 18, 2016 at 13:12:21 (UTC)
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Lösung gefunden face-smile

1. Click on the Start button.
2. In the search bar at the bottom of the Start Menu, type "Services" and click on the result "Services" under Programs.
3. Scroll down until you find "Security Center" and double-click on it.
4. In the window that comes up, find "Startup type" and change the selection from "Automatic (Delayed)" to "Automatic."
5. At the bottom of the window, click "Apply" and then "OK."
6. Close out of all the windows and restart your computer.